tisdag 20 november 2012

virrpannor


Nu på morgonen fick jag ringa ett samtal till skatteetaten i Oslo för jag har ju fortfarande inte fått mitt skattekort :/ nu har det gått 6 veckor sen jag var där så börja bli lite orolig.. svaret jag fick var att de hade skickat det till Hemsedal skisenter och det va ju en liten lättnad för då hade de ju inte rört bort det men tanten som satt i disken på Skatteetaten SA att de skulle skicka det hem hit till hemadressen i Sverige, jag fråga till och med två gånger för att va säker på vart det skulle komma och hon sa att det skulle komma hit och det kan till och med syrran intyga att hon sa... Man har ju hört att Norge inte är de bästa när det gäller pappersarbete och sånt, så det va inte konstigt ja blev orolig. Jag tror att de bestämde att skicka det till Hemsedal istället för hit till Sverige för att då behövde de inte stå för några extra kostnader. Antagligen så kostar det ju säkert en liten summa för att skicka det över gränsen, jag vet inte men det skulle kunna vara så.
Jag har i alla fall fått bekräftat nu också från dem i Hemsedal att dem har fått det, så det e skönt =).

Nu är det 11 dagar kvar innan jag åker upp ;)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar