lördag 17 november 2012

Twilight - Breaking Dawn part 2

Hej

Känns som jag har en massa att skriva eller vill skriva rättare sagt men vi får väl se hur mkt jag får ner :P..

Igår var jag och Ellenor på bio och kolla på sista twilight filmen, breaking dawn part2.. jag vet inte om jag riktigt kan säga att det va en besvikelse, men filmen va nog inte riktigt som jag hade tänkt mig. vet inte hur jag hade tänkt mig slutet heller men på nått sätt så va det inte helt bra faktiskt el så va man lite depp för att det va sista SISTA filmen av twilight sagan som man vart så inne i lääänge.. Jag har ju läst alla böcker och de tycker jag är jätte bra, bättre än filmerna, men sitsa boken har jag faktiskt inte läst klart och va helt ovetande hur filmen skulle sluta och det va väl lite kul oxå, Jag kommer ju självklart läsa klart boken nu och då hoppas jag att min uppfattning om slutet blir bättre :). Kolla på nyhetsmorgon dan efter premiären av twilight och filmkritikern där gav Breaking dawn part2 endast 2 solar, vilket inte är ett speciellt bra betyg, så man hade kanske inte bästa förhoppningarna heller. Jag säger absolut inte nu att filmen va dålig för det var den inte, det blev ett bra slut som va väldigt fint och lyckligt. Twilight kommer alltid va en favorit <3.

Fint slut av en fin saga <3
 
 
Idag blev det en sväng till Ed på förmiddan med mor o far, hitta lite mer julklappar =) sen har jag och mor var på smyckesparty, jätte fina smycken och faktiskt rätt billigt så det blev tre halsband som fick följa med mig =) kommer jag ihåg det ska jag lägga upp bilder på dem.
Har nyss kollat på så mycket bättre och Darin är för underbar, fantastisk sångare med STOR röst och Miss Li oxå helt fantastisk, vi satt helt stumma här i soffan och bara njöt.. musikindustrin i Sverige levererar riktigt mycket bra musik och fantastiska artister =)...
 
Någonting helt annat som jag kom att tänka på igår kväll när jag skulle lägga mig som jag bara måste skriva ner, för det gör mig lite lycklig när jag tänker på det. Var en dag när jag jobba på dalslands aktiviteter i sommras när jag och Henrik hade en familj som skulle åka ziplinan. det var en mamma, pappa och en son och en dotter och dottern va kanske 4-5 år gammal. alla skulle åka men i och med att barna inte va så stora och inte kunde åka själva fick de åka med föräldrarna. den lilla tjejen va väldigt liten i kroppen så hon fick ha en speciell sele som passa för små barn och när jag stod där på huk och hjälpte den lilla tjejen på med selen så frågar jag när jag fått på den om det kändes bra och till svar fick jag - ja och du är väldigt fin tyckte det va extremt gulligt och det gjorde verkligen min dag, hon var rätt blyg av sig innan och hade inte sagt så mkt och så säger hon något sådant bara så där hehe.. kan förtfarande tänka på det och blir väldigt glad inombords för barn säger ju verkligen rakt ut vad dem tycker och känner och då vet man att det var äkta de hon sa =) när man är lite nere så kan ja tänka på detta och det hjälper verkligen, det är inte ofta man föra höra såna ord så det gäller att ta vara på de stunderna sånt händer <3
 
Nu är det 2 veckor kvar innan jag åker upp till Hemsedal =D
Veckan är snart slut igen, det går såå fort så dessa två veckorna som är kvar innan jag åker kommer väl springa förbi..
 
ha en forsatt trevlig lördagskväll =)
kramar
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar