söndag 25 november 2012

Julbord

Igår jobba jag på stenebygrytan igen, och då var det julbord för en massa folk bland annat så var mor och far där och käka julbord tillsammans med kompisar =) jag börja inte jobba förrän 18.30 så igår på dagen kom Cissi och Lena hit, mysigt. vi fika och sen var vi ute och gick en promenad. igår var det ju faktiskt hyffsat fint väder ute, solen va till och med framme ;). När jag skulle åka ner te Steneby så gjorde jag iordning mig i god tid och jag gick ner till bilen i lagom tid så jag skulle hinna, det var bara det att när jag starta bilen så såg jag ingenting för då var det imma på alla rutorna så va full fräs på me fläkten och värmen men det tog ju sin lilla tid för det är ju inte den snabbaste bilen till att värma upp sig. 10 min senare kom jag iallafall iväg och när jag körde såg jag bara hur graderna sjönk och det låg på nollan och 1grad typ hela tiden så va lite halkigt och då körde jag ju självklart inte fort, blev lite små stressad och när jag väl kom te Bengtsfors skulle jag möte upp en tjej som skulle ha lite grejer som jag hade lagt ut på bengtsfors köp&sälj blev en snabb affär där hehe och efter det va jag tvungen att tanka bilen oxå hehe stress stress stress :P.. jag vet inte om det bara är jag som hatar pumparna på bensinmackarna eller iallafall den på volvo i Bengtsfors, stoppar in pumpen i tanken och ska trycka upp den spaken så det kommer diesel (i mitt fall) så slår den av sig själv om jag trycker för hårt och den där spärren som finns får jag aldrig till att funka haha jag kanske bara är dum men ni kan ju tänka er vad frustreande jag blev igår när jag hade bråttom och jag inte fick i en droppe i tanken på as länge (enligt mig as länge, 5 min) innan jag fick till det haha :P.. Trots all stress så var jag i steneby i god tid ändå 18.22 parkera jag bilen och 18.30 börja jag så va perfekt tajmat :P..  Julbordet gick superbra, det flöt på bra och va ett lungt gäng som var och åt så blev inget sjöslag me alkoholen, vilket underlätta för oss betydligt både med springandet och städningen. det flesta gick väl faktiskt hem redan 22-23 tiden sen var det ett lite gäng på 15 pers kanske som var kvar till kvart i ett typ så kom därifrån 01.30 =)...


En bild från igår på stenebygrytan. Eivor, Pappa och jag =) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar