söndag 2 december 2012

Nu är jag i Hemsedal

Hej

Nu är man installerad i stugan =). I fredags börja ju resan och vid 12 ca var vi framme i Oslo och när vi väl kom dit blev det en tur in till centrum för att fixa bankkonto och det gick super bra, sen fixa jag även norskt nummer så nu har jag det, annars vart det bara mys med familjen, gick runt och kika i affärer och va på café och bara hade det gött =). Lördag morgon kl 9.45 börja resan upp mot Hemsedal, en låång väg men fanns mkt fint att kolla på och det blev bara mer och mer snö ju längre vi kom =D.. kl 13 var vi framme och då åkte vi och fixa nyckeln till stugan och leta upp den, blev dock ett litet fel då jag hade fått fel nyckel men detta märkte vi ju inte förrän senare då :/ kändes olustigt då jag hade fått besked av dem i receptionen att det hade flyttat in en kille där jag skulle bo och den stugan som jag kom in i var det 3 sovrum upptagna men vi packa in mina grejer i stugan för det var ju ingen hemma och nyckel passa ju inte i nån annan stuga så jag tänkte väl att jag måste ju kommit rätt men att de sa fel till mig på receptionen. Jag, mor och far åkte ner i byn och käka på Peppez pizzeria mums mums men GALET dyrt, efter det gick vi runt lite i byn och kolla i affärerna, hudlösa priser, fattar inte hur fasen man ska ha råd.. När kl närma sig 5 åkte vi upp till min stuga igen men det hade fortfarande inte kommit någon men ja bädda klart i sängen i ett utav rummet och då efter en stund kommer det in en kille, och då fick jag ju reda på att jag hamnat i fel lägenhet av stugan, jag skulle bo i B och inte i A som jag hade fått nyckeln till, så det va bara att flytta över grejerna (tur det inte va så långt hehe) så nu är jag på rätt plats och de jag bor med känner jag från rekryterigshelgen och det gjorde jag även med dem som bor i B nu då så vi är ett riktigt härligt gäng tror det kommer bli kanon =D.. Igår var det ju oxå lördag så det blev redan direkt lite fest hehe, vi var ner till byn på en av nattklubbarna, sjukt mkt folk men bra musik och väldigt skön stämning, avslapnat och bra, folk hade typ skiddressarna på sig och dansa i underställ och hade mösser på sig inne hehe det va nått man inte upplevt förut men tror nog jag kommer trivas väldigt bra med det hehe :P det tråkiga var ju då priserna som även där var hudlösa en fatöl kosta 72 norska kr :/ . hade iallafall en jätte trevlig kväll och träffa massa härliga männsikor =) idag sitter jag i stugan har inte fått rätt nyckel än så jag får stanna inne idag då de andra jobbar men jag har ändå en del att pyssla med då jag ska packa upp och få lite i ordning här. Imorgon börjar jag kl9 och håller på till 16 så kommer bli en fullspeckad dag =D...

 i morse, bild från vår stuga =)


Underbart väder och -20 grader, är sugen på att dra upp i backen men har inte fått mitt skipass än så inte förrän på onsdag blir nog första åket ;)..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar