torsdag 13 december 2012

Storelia

Hej

Nu har man kommit in i jobb rutinerna lite och det känns jätte bra =) vill komma in i det så mkt som möjligt innan ruschen börjar.. Igår jobba jag 9-17 sen blev det en raggardusch och byte av kläder för att kl 17.45 åka upp till storelia, blev hämtade med taxi. Väl uppe vid stugan blev vi bemötta med champagne och det blev lite stugvisning och så innan vi satte oss till bords. var ca 40 pers i stugan =). Innan käket så berätta killen som ägde storelia om ett mega projekt som de tänkt bygga där uppe med flera hytter och över 200 bäddar, restaurang, spa mm sen skulle det även byggas en skidtunnel uppe i berget hehe.. Norskar säger ja bara hehe ska alltid vara såå över mäktiga :P men tror det kan bli riktigt bra men fatta va dyrt haha...  Maten vi fick var nog den godaste jag ätit på länge mmm fick en stor saftig köttbit sen var det små ungsbakade potatisar, rotmos, ungsstekt paprika, champinjoner mm och sen var det en super god rödvinsås till och jätte god sallad =) tog mig två gånger faktiskt för såå himla gott var det.. sen serverades det även massa dricka: vin, öl, cider, läsk mm hehe och så fort glaset var slut var de där och fyllde på haha. De hade oxå värsta stereo anläggningen så det pumpades ut party musik hehe tror nog det blev riktigt livat hehe :P.. jag drog hem vid 21.30 eftersom jag va upp tidigt och jobba idag men det höll väl på till 12 på natten tror jag, hade velat vart där hela kvällen men men det kommer nog fler chanser =)..

En bild från storelia =) lite suddigt, skyller på att jag inte har en riktig kamera. men det va riktigt trevligt och Maten slog ju allt verkligen mums mums...

Jobbar tidigt varje dag nu, lite jobbigt men man kommer väl in i det snart det värsta är väl att man måste gå i denna kylan.. mina ögonfransar är kritvita när jag kommer till jobbet av frost hehe men men bättre det e kallt och mkt snö än blaskigt (har säkert sagt det förut men men)..

Saknar folket hemma nu när julen närmar sig men jag har det väldigt bra här oxå :)
Kram <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar