lördag 8 december 2012

Ledig

Godmorgon

Idag är jag ledig men jag tror inte det blir ut på några skidor idag, är fortfarande lite öm i kroppen efter onsdags åkningen. Jag kommer nog bara ta det lugnt idag , fixa lite i stugan och sen ska jag ner te byn och handla mat och ikväll får vi se vad som händer är ju trots allt lördag =) Idag har jag också redan vart här en vecka, det har gått riktigt fort och det har vart en mycket bra vecka..

Igår jobba jag från kl 15-22 först blev det en pratstund med chefen och skriva på kontrakt och efter det fick Jag och Mathilda som är nya i reception vara med på inchekningen =) var ganska lungt igår, var ca 50st som skulle checka in så vi fick vara med och checka in gester.. va skit kul, fortfarande mkt att lära men man fatta mer nu när man fick vara med och se hur det funkar i verkligheten =)...va ju fredag igår så va lite fulla folk inne och fråga diverse olika saker men inga otrevliga. Jag fick ringa en taxi till ett gäng killar och för att jag gjorde det och fick taxin att komma så fort, fick jag 100nkr av en kille hehe.. han visste nog kanske inte vad han lämna el så hade han gott om pengar men jag tog gladeligen emot den hehe :P Va en givande kväll och imorn ska vi få vara med på utchekningen =).

lite bilder på vår stuga

 






Stugan är riktigt fräsch och den ligger ganska högt upp så vi kommer få njuta av solen mkt tidigare än dem som bor i byn, vi har oxå en ganska stor uteplats som nog kommer utnyttjas en del i vår ;) jag är mer än nöjd med boendet... igår fick vi också en ny som flytta in här så nu är vi snart fulltaliga =)

Ne dax att kliva ur sängen och fixa frukost kanske ;)
ni får ha en fin lördag..

1 kommentar: