onsdag 17 oktober 2012

Trist Onsdag

Hej

Igår kväll kom jag hem från Norge så nu är jag i Sverige igen :P.. snart kommer jag att BO i Norge en hel säsong, snarare 5 månader hihi känns skumt men ska bli väldigt spännande, en erfarenhet rikare ;)

i Måndags så var vi uppe tidigt och begav oss in till stan och skatteetaten redan vid halv 9 på möra. Allt gick hur smidigt som helst, trodde det skulle ta en evighet men var nog inte där inne 20 min ens, fick skriva på en plankett först som jag sen lämna in och de kopiera pass och "arbetskontraktet" sen var det klart så nu är det bara att vänta på att skattekortet kommer hem hit =) skulle väl ta ca 2-3 veckor.
Efter vi hade vart där som nu inte tog så lång tid så ville jag ha lite sightseeing i Oslo, så vi gick runt lite och kolla på alla märkliga byggnader och sen va vi även en sväng til Opera huset och kika, dock så gick va aldrig ner på den för hissan va trasig så kom inte ner med barnvagnen sen var det så blött och trist väder. Gick in till stan en sväng oxå på Karl johans gate och kika lite i affärer men inget köpt bara kolla :P.  Vid 11 tiden blev de hem te lägenheten och fixa käk och vid två gick vi ut på en liten promenad igen fast i Lysaker där de bor =) och vid 5 typ så åkte jag själv in till stan och tr'ffa Esmeralda som jag jobba ihop med på makalös för en fika , jätte trevligt =)

Tisdagen var betydligt lugnare men vi var uppe ganska tidigt ändå och jag gjorde en äpplekaka som vi sen hade med oss till barselgruppen (mamma gruppen) var hemma hos en av mammorna, hon bodde i en lägenhet men den var på 135kvm hehe lyxmorsor va hela gänget kan man säga, bara norskar :P..va riktigt trevligt iallafall och de hade världens sötaste katt en norsk skogskatt såååå sööt vill oxå ha en norsk skogskatt nån gång =) var väl där ett par timmar sen blev det en promenad till lägenheten. 18.15 åkte jag med bussen från Oslo.

Idag lär det inte hända mkt ska väl fortsätta kolla på vampire diaries hehe vädret suger verkligen men för att försöka va lite posetiv så får man väl tänka finns inge dåligt väder bara dåliga kläder..

Kram Mika



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar