torsdag 28 februari 2013

busväder

Hej

Nu har jag vart i Oslo hos syrran me familj och fått lite ny energi så nu klarar jag resten av säsongen i hemsedal =) .. Va jätte kul att komma dit och hälsa på och framför allt var det super mysigt och roligt att träffa lilla Albert <3 han kände igen mig direkt jag kom i dörren, hade ett stort smile och så fick ja en liten kram gos unge.. Var där mån-ons, dagarna gick så fort men det blev mkt mys och bus och långa promenader i solen :) åkte tillbaka med tåget till Gol och sen buss till hemsedal , gick jätte smidigt faktiskt, är alltid lite nervös första gången man åker till nått ställe man inte åkt till förut och speciellt när det e byte men det gick super så nu kan jag de me hehe :P.. när jag kom hit så vara det Kage-kväll hos Line, Emmelie och Louise =) så det blev mys kväll hos dem med massa söta goda kaker och bakelser mums mums..









Idag var man tillbaka till jobbet igen kändes riktigt bra, hade ett kort pass idag men det var skönt för nu på eftermiddagen har det gått i ett med tvätten, matlagning och städning =) '
Det är riktigt riktigt busväder här nu blåser storm och nu har det börjat snöa oxå så går inte att gå ut plus att det har vart mildgrader tidigare i veckan så det e isgata överallt :/ inte kul alls.. alla liftar var stängda idag pga vinden, var bara barnområdet som var öppet så imorgon blir det inte kul på skipass när alla kommer och vill ha tillbaka pengar men men sånt e det ju.. hoppas det blir bättre men tror dessvärre att det skulle blåsa några dagar till..

Jag fick inte direkt någon klarhet i vad som sker till sommaren nu när jag var i Oslo, trodde kanske det men nu är det blankt VAD TUSAN SKA JAG GÖRA??? söka jobb måste vara nått av det tråkigast och mest krävande som finns men man måste ju ha ett jobb.. sen är det de me boende, varför ska allt vara så dyrt? jag vill stanna kvar i Norge och jobba och Oslo hade jag ju tänkt mig men nu kan jag faktiskt tänka mig nått annat ställe i Norge oxå men jag vill inte åka själv el flytta sj just för att det e så dyrt så e det bäst om man iallafall bor två tillsammans...

Ne nu får det bli en film sen sova tror jag..

Ha dee <3





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar