tisdag 29 januari 2013

Skistua

Hej

förra helgen som har varit har vart en party helg, haft 3 norska gutter på besök, Kari-annes kille och två kompisar te han.. På fredagen var vi på skistua på afterski, jag ÄLSKART, så himla kul och så är det extra kul med liveband =D var där halv4 till 7 kanske sen blev det pulka och rull race ner för barnbacken till stavkroa ;) vi gick dock aldrig in på stavkroa, det blev istället "mellanfest" hemma hos oss, Kari-anne hade köpt rakfisk så först blev det rakfiskfest med massa gott att äta och efter det kom det as mkt folk hit var nog 20-25 pers här =D var jättekul dansa tills kl var 00 sen blev det fest nere på byn hehe, jag följde aldrig med ut då för jag börja kl 9 på lördag så det fick va hehe men hade en grymt kul kväll =) på Lördag blev det lite lugnare jag jobba 9-14 me skipass och det var as mkt folk, sålde skipass för 69500 nånting den dagen , var kö hela tiden, stod bara och mata skipass i 5 timmar så mitt huvve va trött efter så det blev ingen afterski för mig efter jobbet jag drog hem men grabbarna var på afterskin =) blev lite fest här hemma, lite lugnare, då det bara var vi här =) huset såg ut som en svinstia efter men det har vi fått ryddat upp nu och vi har oxå vart och pantat :P blev 230nkr i Pant hehe så det var en del flasker haha :P..

I onsdags förra veckan så var det bransje och jäger bombs fest på cafén här i byn =) var sjukt kul, först blev det förfest på hybeln med en massa folk och sen cafén. var ganska mycket folk och vi blev bjudna på jägershots och sen fick vi massa grejer, fick en mössa, solbrillor, nyckelband, en hawaii krans (eller vad säger man) och en halskrage allt var svart och orange och så står det jäger på :P.. kul kul, älskar att få gratis grejer hehe och de va snygga oxå =).. riktigt kul kväll..

Denna helgen har varit betydligt lugnare vilket är skönt, jobbat fre och söndag och å lördag då var jag bara hemma och tog det jätte lugnt kolla på film, laga mat, ute och gick en sväng.. har ju forsatt varit väldigt kallt ute så man orkar el vill inte ut i kylan ens nästan..
Nu har det äntligen kommit snö till Hemsedal igen var ett tag sen nu och det betyder ju oxå att temperaturen har blitt bättre oxå i och med att det e lite små mulet =) så nu ligger det på -10 kanske mycket mycket bättre än -20 hehe :P.. jag jobbar idag 13.30-21 men imorgon blir det ut i backen =D alla säger att det är jätte bra förhållanden i backen nu när det har kommit snö, så man blir ju lite sugen ;)..

 Carro och Jag på hybel =)
 

 Limbo på hybel :P
 

Ha en fin dag alla =) saknar er där hemma  <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar