torsdag 3 januari 2013

Nytt år og Afterski

Hej =)

Nu är vi inne i januari och ett nytt år har börjat 2013, tror detta kommer bli ett super bra år det har iallafall börjar jätte bra och sen fyller ju jag 25år detta året =)..

På nyårsafton jobba jag först till 5 sen var det hem och göra sig i ordning och börja med middagen, vi gjorde potatisgratäng sen hade vi kött till som låg i marinad som vi stekte och till efterätt blev det chokladfondy (stavar man så) skulle var chokladmouse till efterrätt men Kari-anne tog all grädden till gratängen hihi men den blev ju desto godare då hehe.. sen var det lite fest här hemma i stugan innan vi gick ner till grannarna och fortsatte festa och efter det vidare ner till hybeln =D var as mkt folk där hehe och vid tolv salget lystes himlen upp i diverse olika färger ;) jätte fin och massa rislamper som såg ut som massa starka stjärnor =) sen efter det blev det vidare till bart (nattklubben) men det va as mkt folk och de tog dessutom 200kr i inträde så det fick faktiskt vara, jag gick hem typ halv 2 kanske.
Nyårsdan då var det upp halv8 och iväg på jobb hela dan hehe, Sjukt jobbigt men det gick...

 Maria och Erika
 



Igår så var det Afterski =) jobba först till 13.30 sen var det hem och göra sig iordning lite och sen dra tillbaka till Lodgen där jag hämta Emelie som sluta 16 sen vidare upp till Skistua på första afterskin ;) var jätte mkt folk sen var det en svensk trubadur kille som spela, jätte bra =) typ halv 6 så drog vi där ifrån och först var vi inne och hämta soppåsar som vi sedan åkte på ner i barnbacken till stavkroa och där inne var det ös herre min gud haha fanns tre lång bord ganska stora och rejäla, alla stod på bordena och dansa hehe.. jätte bra musik och sjukt bra stämning, så roligt som jag hade igår har jag inte haft på länge, Lär bli många afterski denna säsongen haha =D stängde kanske halv 9 där och då blev det vidare på fest på Lodgen hos ett härligt gäng =) kl 12 drog man ca hemmåt =D

 På Skistua =)
 Kari, Erika och Mia på Stavkroa =)
Stavkroa =D
 
 
Mitt i det roliga råka jag ramla lite illa, kände ingenting då men i morse hade jag värsta blåmärket på knät så har ganska ont där nu och lite svårt för att böja benet, tänkte jag skulle ut i backen idag men så blev det ju inte då, gjorde inte så mkt kanske för idag har det faktiskt regnat här :/ inte mkt men det har kommit regn och det e + grader så snön smälter och det är skithalkigt ut på vägarna..
jag har vart och handlat idag och tvättat så det har vart en lugn dag för mig, imorn blir det jobb igen 9-17...
 
När alla kommit hem så blir det storstädning av stugan =) JIPPI...
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar